2008. június 24., kedd

Kościół polski

Azaz lengyel templom. Amikor a városba érkeztem, már a lakáshoz vezető úton belebotlottam egy szerény táblába, ami egy belső udvarban kialakított lengyel templom(ocská)ba irányította be az arra járókat. Ez természetes, gondoltam, ha már vannak itt lengyelek, miért is ne lehetne saját templomuk. Na de ekkora. Ez utóbbi hűha persze már erre a másik, balra látható templommal való találkozásra volt a reakcióm.
A masszív barokk épület - mint azt a mellette elhelyezett, "Párizs történelme" c. fejlécet viselő, és a város nevezetesebb pontjain lecölöpölt tájékoztató izéről kiderült - hivatalos neve Notre-Dame-de-l'Assomption, körülbelül A-Mi-Asszonyunk-Mennybemenetelének temploma, és a 19. század utolsó harmada körül lett a lengyeleké. Hogy miért, hogyan és egyébként is, arra fél év múlva visszatérünk.
Bár az a fotón nem látszik, ugye miért is fotóznám le amiről írok, szóval igazán remek a hangulat itt a templom körül, több standon árulnak lengyel újságokat, magazinokat, de mindenfélét tényleg, a srácok fociznak, mindenki hangosan beszélget, valakik szemmel láthatóan éppen randira érkeznek; egy pillanatra sajnáltam, hogy nem vegyülhetek el köztük, csak mert nem vagyok lengyel. Ja és katolikus sem.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

a magyar, félig lengyel... "Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki."
;)
szóval csak vegyülj el, és számolj be a részletekről!

Tamas írta...

Legközelebb így lesz:)